Ścieżki rowerowe - Świat

Casey Neistat dostaje mandat w New Yorku, ale za co!?

Nasz przyjaciel, Casey Neistat dostaje mandat w New Yorku!? Czy słusznie otrzymał mandat za jazdę rowerem nie po pasie rowerowym (Bike Lane)!? Zresztą zobaczcie sami, skoro sam Casey Neistat mocno w to wątpi... Casey udowadnia nam to, pokazując bezsens kary, skoro tuż obok radiowozu policyjnego, w trakcie wręczania pechowego mandatu aż mnoży się od gorszych "przewinień". Jednak policjant jest nie ugięty na argumenty, że ścieżka czy pas rowerowy "Bike Lane" nie jest wg. Casey'a zbyt bezpiecza, a nawet, co w zabawny sposób uparcie demonstruje na swoim filmie Casey - jest wręcz niebezpieczna!!! Sprawdźcie to sami w swoim kraju, czy mieście...

(EN) Here We can show all kinds a Bike Path, Bike Lane, Bike Route existing abroad of Poland.

(PL) Tutaj chcemy pokazać różne rodzaje Ścieżek rowerowych, pasów, tras i dróg rowerowych istniejących poza granicami Polski.

Rowerowa Holandia wzorcem dla raczkującej w rowerach Ameryki

(PL) Za moment tekst oryginalny tekst zostanie przetłumaczony na j. polski! (Redakcja).

(EN) More than ever, American cities are casting their gazes across the Atlantic for fresh ideas and inspiration when it comes to making bicycling safer, more convenient and more practical for everyday short trips.

No place in the world has more experience with bicycle transportation than the Netherlands, where more than a quarter of every trip made is on two wheels. But bicycling isn't ingrained in Dutch DNA.

The Netherlands became a global leader because of very deliberate choices made by city leaders and traffic planners that made bicycle transportation a real priority, backed up with supportive policy, funding and state-of-the-art design. A delegation of city officials from Chicago, Washington DC and Miami visited Holland in search of great ideas to bring home.

Ścieżki i trasy rowerowe - Chicago, USA

(EN)

Na początek; przykład ścieżek rowerowych (bike lanes, bike paths), i śluz rowerowych (bike box), które powstały w Chicago. Władze Chicago i Departament Transportu wydzieliły na istniejących ulicach pasy rowerowe i śluzy, aby dać możliwość rowerzystom współuczestniczenia w ruchu drogowym na terenie metropolii. Jak im się to udało - zobaczcie sami!

Use on each the other pages our translator, if you do not speak in polish!

Ścieżki rowerowe w Metropolii New York, Time Square, Columbus Ave.

Jak odciążyć transport miejski w Metropolii liczącej z przedmieściami ponad 18 milionów ludzi, jak sprawić by miasto stale zatkane zmasowanym ruchem samochodów znalazło miejsce dla jeszcze jednego użytkownika - dla rowerzysty!? To pytanie zaprzątało umysły władzom NYC i miejscowym organizacjom rowerowym, aż postanowiono sprawdzić, czy da się w zmasowany ruch samochodów wcisnąć jeszcze specjalnie wydzielony pas lub ścieżkę rowerową w ścisłym centrum Manhattanu, aby umożliwić mieszkańcom New York City swobodne przemieszczanie się w poprzek Manhattanu. Zadanie to wcześniej wydawało się niemożliwe, lecz z chwilą wymalowania zielonych pasów rowerowych, wszyscy odetchnęli z ulgą, zwłaszcza rowerzyści. Ścieżek w NYC jest już ponad 70 mil, i będzie ich więcej! Orientację umożliwiają również tablice z napisem "Bike Lane", "Bike Path" czy "Bike Route" - te ostatnie nie określają skąd i dokąd prowadzą (jeśli wogóle cokolwiek wskazują (!?), a także darmowe mapy rowerowe do otrzymania w sklepach i warsztatach rowerowych na terenie New Yorku oraz w niektórych sklepach rowerowych - tuż po drugiej stronie Hudson River - w sąsiednim stanie New Jersey.

Promocja śluz rowerowych (bike box) w Portland, USA

Rowerowe pasy i ścieżki rowerowe w Portland wymagały modernizacji, aby usprawnić ruch rowerzystów w mieście i zarazem zapewnić lepszy komfort i bezpieczeństwo dla rowerzysty. Miasto zdecydowało sie na szeroką kampanię reklamowo - informacyjną, aby edukować poprzez przykłady w broszurach, inetrnecie i TV, zarówno kierowców jak i rowerzystów, wspólnych użytkowników tych samych dróg i ulic. Warte naśladownictwa, także w Polsce.

Ścieżki i trasy rowerowe - Holandia (50 filmów - Playlista)

Holandia - Mega Playlista z imponującą ilością filmów rowerowych (50 filmów!), które wprowadzą Was w rowerowy świat. Naoglądacie się więc aż nadto! Polecamy - najlepiej wieczorami sie ogląda! Począwszy od liźnięcia historii rowerowego ruchu w Holandii, aż po nasze czasy, możecie poznać jak zorganizowane są w Holandii trasy i ścieżki rowerowe, jak zachowują się sami holendrzy na drodze czy ścieżce jako kierowcy czy rowerzyści. Organizacja i kultura ruchu rowerowego w tym jakże rowerowym państwie - wydaje się być wzorowa dla wielu krajów, którym marzy się taki rowerowy ład, także nam - tu w USA, i zapewne w Polsce, która jest nam bliska... Niezła lektura wizualna!

Holandia - Rowerowe znaki i regulacje ruchu dla rowerzystów

Holandia - Rowerowe znaki i regulacje ruchu dla rowerzystów przedstawione na filmie ukazują nam niemal idealny ład i kulturę kierowców i rowerzystów, którzy raczej bezkonfliktowo współuczestniczą w ruchu drogowym - uznając siebie nawzajem, a nie jedynie tolerując jak to ma miejsce np. w Polsce czy innych krajach o słabej tzw. kulturze rowerowej.

Ścieżki i trasy rowerowe - Londyn, Anglia

Ścieżki rowerowe widziane i komentowane na żywo z perspektywy siodełka holenderskiego rowerzysty, który zapuścił się do Londynu, aby przyjrzeć się tutejszej organizacji ruchu rowerowego w tej 12 milionowej metropolii. Jednym z wielu spostrzeżeń komentowanych w tym filmie (w języku angileskim!) jest fakt nieprawidłowego oznakowania poziomego ścieżek rowerowych w Londynie. ścieżka dla rowerzysty pojawia się nagle, nie naprowadza go intuicyjnie i wzrokowo, lecz zaskakuje swoją obecnością, co w konsekwencji doprowadza aż nazbyt często do ignorowania jej przez rowerzystę. Linia i pas autobusowy wydaje się tu być ważniejsza niż ścieżka rowerowa. Niezbezpiecznie poprowadzone ścieżki rowerowe są więc nagminnie lekceważone, a rowerzyści ryzykują i przeciskają się w zatłoczonym Londynie w ciasnym ruchu pomiędzy autobusami czy samochodami.

Podsumowanie: Londyn ma źle oznakowane ścieżki rowerowe, zbyt wąskie, często wchodzą w konflikt z ruchem pieszym lub samochodowo-autobusowym. A więc rozczarowanie rowerowym Londynem!?

....

...